La Nit Europea de la Recerca

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment dedicat a la divulgació de la ciència i se celebra cada any en més de 300 ciutats de 30 països d’Europa al mateix temps. A causa de les circumstàncies derivades del COVID19, enguany se celebrarà el 27 i 28 de novembre, tot i que hi haurà diferents activitats, tallers, xerrades, etc. durant tota la setmana. L’objectiu d’aquesta iniciativa és apropar el món de la recerca al públic general de forma amena. Des de l’IBB, ens sumem a aquesta gran iniciativa i participarem activament per compartir amb la societat la recerca que fem al centre.

Així doncs, les activitats promogudes per investigadors i investigadores de l’IBB són les següents:

• Xerrada divulgativa impartida per Salvador Ventura, titulada “Desmuntant el LEGO: A la cerca d’una cura per les malalties neurodegeneratives” que il·lustra la recerca per trobar remeis a les malalties neurodegeneratives.
    • Data i hora: 27 de novembre, 11-11.30h
    • Participació activa per Zoom inscrivint-vos aquí abans del 24 de novembre o bé seguiment en directe pel canal YouTube de la Nit de la Recerca.
  • Microxerrada impartida per David Montpeyó, dins la secció Medicina i teràpies, titulada “Nanoconjugates for protein therapeutics. A novel approach for Parkinson’s Disease” i emesa pel canal YouTube de la Nit de la Recerca.
  • Activitats interactives coordinades per Sònia Casillas, titulades “Adapta’t: la nostra història evolutiva llegida en el genoma”, emmarcades dins la setmana de la ciència i la nit europea de la recerca. Les activitats ofertes seran dinamitzades a través d’Instagram per alumnes de quart del grau de Genètica de la UAB, del 16 al 29 de novembre.
  • Matins de recerca: xerrades divulgatives a les escoles i instituts de Catalunya:
    • Sergi Rodríguez, “La importància de la ciència bàsica en el desenvolupament de noves teràpies”, Institut Can Peixauet, 24 de novembre
    • Marina Marcos, “Món Bacterià, Cèl·lula mínima (Mycoplasma genitalium) i Multiresistències”, Institut escola Antoni Ubach i Soler, 27 de novembre
    • Irene Brandts i Mariana Teles, “Un mar de plàstics: la mida si que importa”, INS Miquel Bosch i Jover, 3 de desembre
    • David Montpeyó, “Nanotecnologia en medicina. Estratègies pel Parkinson i malalties minoritàries “, institut de Vic per determinar.

Us animem a participar-hi i fer-ne difusió per facilitar que la recerca de l’IBB arribi a tothom!