L’IBB acull la visita de tres gestores de recerca de la Medical University de Bialystok de Polònia

Durant la setmana del 24 al 28 d’abril, l’IBB va acollir la visita de Maria Szlachta, Sylwia Klepacka i Anna Bergiel, amb l’objectiu d’intercanviar metodologies de gestió de la recerca a nivell universitari, entre la Medical University de Bialystok (Polònia) i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les tres professionals formen part de l’equip administratiu de promoció i gestió d’ajudes de recerca i captació de talent de la Medical University de Bialystok. Durant la seva estada al nostre institut, van tenir la oportunitat de reunir-se amb diferents unitats de l’IBB com ara direcció, administració i promoció. En el transcurs de la setmana, també van poder conèixer de primera mà el funcionament de diferents serveis centrals de la UAB: la Oficina de Projectes Internacionals, la Oficina de Valorització i Patents, l’Oficina Tecnològica d’Investigació, el Servei de Suport Internacional i la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.

Les reunions celebrades van posar el focus temàtic en la política de captació de projectes nacionals i internacionals a nivell institucional, regional i estatal, la captació de talent, les estratègies de promoció de la innovació dins la universitat i la publicació de resultats de recerca en obert. Durant la seva visita, es va fer especial èmfasi en les eines de gestió de la investigació de les que disposa la UAB com són per exemple les aplicacions SUMMA, EGRETA o el repositori digital de dades “DDD”.

A més a més, també vam visitar el PRUAB per conèixer el seu rol catalitzador dins de l’ecosistema local i ens vam reunir amb l’equip dels OpenLabs i les COREs de la UAB, que ens van plantejar una forma col·laborativa de relacionar-se amb l’ecosistema local per tal de solucionar reptes importants d’avui en dia.

A banda de les reunions concertades amb els diferents agents importants del campus, es va programar també una visita a les instal·lacions del Sincrotró Alba, juntament amb un petit equip d’investigadors i investigadores de l’IBB, i un dinar informal al Restaurant del Cercle per compartir impressions de la trobada.

Aquesta visita va tenir lloc gràcies a l’atorgament d’una beca de mobilitat al personal de la Medical University de Bialystok, dins del marc del programa Erasmus+, i ens enorgulleix que la trobada hagi estat fructífera per ambdues institucions.