Nanoligent tanca una ronda de 2,8 M€ per avançar en el desenvolupament de tractaments innovadors contra el càncer

L’empresa derivada (spin-off) de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’Institut de Recerca de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau està especialitzada en el desenvolupament de tractaments contra el càncer basats en nanotecnologia. La inversió final l’ha liderat el fons i&i Biotech Fund, amb 1 M €.

La inversió li permetrà avançar en el desenvolupament preclínic del seu candidat principal.

L’empresa Nanoligent SL, spin-off de l’IBB-UAB i de l’Institut de Recerca de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau, se centra a desenvolupar nous fàrmacs per al tractament de més de 20 tipus de càncer metastàtic. Antonio Villaverde i Esther Vázquez, líders del grup de Nanobiotecnologia de l’IBB, en són co-fundadors i assessors científics.

La seva proposta de tractament es basa en l’eliminació dirigida de cèl·lules canceroses que sobreexpressen el receptor CXCR4, un biomarcador de mal pronòstic i resistència a la teràpia habitual que es considera clau en els processos de desenvolupament de la metàstasi. L’empresa està desenvolupant una nova plataforma nanotecnològica patentada, amb potencial per superar les limitacions dels tractaments actuals basats en conjugats de fàrmacs citotòxics amb anticossos.

L’empresa, acaba de tancar la seva primera ronda de finançament amb 2.800.000 euros, la qual cosa li permetrà fomentar el desenvolupament de múltiples candidats a fàrmacs i avançar en el desenvolupament preclínic del seu candidat principal en una varietat de tipus de tumor.

La darrera inversió ha estat aportada per  i&i Biotech Fund, un fons de ciències de la vida en fase inicial amb oficines a Luxemburg i Praga que compta amb el suport del Fons Europeu d’Inversions. El nou fons s’uneix als inversors anteriors de Nanoligent, les empreses Italian Angels for Growth i AVANTECA Partners, ambdues especialitzades a donar suport a empreses científiques innovadores en fases inicials.

“Menys d’un terç dels pacients metastàtics acabats de diagnosticar responen a les teràpies actuals, cosa que fa de la metàstasi un dels reptes no resolts més urgents del càncer. Amb el suport d’i&i Biotech Fund, juntament amb els nostres inversors existents, assolirem la nostra fita actual centrada en la sel·lecció del millor candidat de la nostra cartera de teràpies dirigides a metàstasi”, destaca Montserrat Cano, directora general de Nanoligent.

“Nanoligent és la cinquena inversió del nostre fons i pertany a un grup de teràpies oncològiques dirigides de la nostra cartera. Estem molt satisfets amb la singularitat de la seva tecnologia. La plataforma està desenvolupada per un equip de científics i gestors altament motivats, experimentats i totalment compromesos. El seu projecte té un gran potencial per convertir-se en un tractament eficaç per a múltiples tipus de càncer metastàtic”, assenyala Jaromir Zahrádka, soci director d’i&i Biotech Fund.

Dos dels inversors anteriors ja s’han incorporat al Consell d’Administració de Nanoligent, que actualment està format per Michele Marzola (Italian Angels for Growth), Michael Milos (Avanteca Partners), Manuel Rodríguez (president) i Montserrat Cano (secretària).

“Estem encantats de donar la benvinguda al Fons i&i Biotech a Nanoligent. Per la seva diligència científica i professionalitat en la seva gestió, serà un soci important per a Nanoligent i estem contents de poder continuar invertint conjuntament”, ressalta Michele Marzola, d’Italian Angels for Growth.

Per la seva banda, Michael Milos d’AVANTECA Partners considera que i&i Biotech “és el soci adequat per al desenvolupament de Nanoligent. Ha demostrat un coneixement científic profund, a més de gaudir d’una bona connexió amb la industria farmacèutica. Tots junts esperem portar el pla de desenvolupament de Nanoligent de manera efectiva a les properes etapes”.